Onze eerste dagen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen

Door: Henk en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg HENK

11 Februari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is dinsdag 9 februari. Het is zover! We gaan naar Maleisië.
Vanaf Alicante zijn we met EasyJet naar London-Stansted gevlogen. Na een paar uurtjes wachten met Air Asia in 12 uur duende vlucht naar Kuala Lumpur. Dit is goed vliegen voor weinig geld. Aanrader: boek "hot seats" voor 20 pond meer, dan krijg je lekker veel beenruimte.
Na een "klam en heet" welkom op LCC,
dit is het vliegveld van Kuala Lumpur voor nationale en vluchten binnen Azie, op zoek gegaan naar een taxi. Maar eerst even de visumpapieren invullen. We waren weer met velen. Iedereen schrijven, vragen: balpen?
Daarna door de douane, stempel, en snel naar buiten.
Taxi? Taxi-ticket vergeten te kopen, dus weer terug. Een aardige man belde een vriend van hem en die heeft ons van een taxirit voorzien. Voor 90 RM in 45 minuten naar ChinaTown in KL. Ons hotel, Swiss Inn, hadden we al on-line geboekt.
We waren zo moe dat het ons niet opgevallen was dat het een kamer is zonder raam. Maakt niet uit, het bed is goed en dus buitengewoon geslapen.
Om de trek te stillen zijn we eerst de grote openluchtwok ingelopne want dat mag ChinaTown toch wel genoemd worden. Lekker gegeten dat wel.
Vandaag, het is donderdag 11 feb.
Natuurlijk eerst uitgeslapen en dan na een verfrissende douche naar het ontbijt. Tijdens het ontbijt "rijst" de vraag: zijn we fit en wat gaan we doen?
We gaan met de metro naar station KLCC. Want daar staan de Petronas Towers. Dit is het hoofdkantoor van een grote oliemaatschappij. Op de 41ste verdieping is de SkyBbridge.
Totaal zijn er 84. Elke dag worden er 800 gratis tickets uitgedeeld. Wij mochten om 14.00 uur.
Na een promotiefilm in 3D met een supersnelle lift naar boven. Op de Skybrige is het genieten van een prachtig panoramisch uitzicht over KL. Het is een aanrader!
Op de terugweg naar het metrostation, is het tijd om even bij te komen in een heel groot restaurant met alleen maar locals. Heerlijk eten. 2 borden met rijst, groente en vlees met drinken voor 15 RM (3 euro. Veel goedkoper dan China Town want daar zitten (te) veel toeristen.
Terug in het hotel hebben we eerst een kamer met daglicht geregeld, no problem, en daarna...even liggen....2 uurtjes.
Vanavond geen rijst maar noodels. Voor morgenmiddag hebben we tickets geboekt met Malaysian Airlines naar Bali.

• 11 Februari 2010 - 12:05

Han & Annemarie:

Hoi Henk en Jacq. fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Hier in Nederland is het weer bitterkoud met sneeuw en alle verkeersellende van dien. Leuk dat het jullie gelukt is om "waarbenjijnu" te activeren. Wij kijken weer uit naar nieuwe berichten en foto's.
    Han & Annemarie

• 11 Februari 2010 - 12:30

Rob En Ciel:

Eindelijk horen we weer iets,het is de laatste dagen erg stil hier.
    we kijken uit naar de rest van jullie verhalen en foto's

• 11 Februari 2010 - 12:53

A En A Vermoolen:

Zo luitjes lekker weg na hard werken. Dus verdiend. Ja die Skytower vergeet ik niet gauw met mijn hoogtevreeds,het eten zit goed en nu gaan jullie ineens naar Bali. Hoezo Maleisië ??? Weer naar de vriend daar of naar Sana Lovina???? Groejes en veel mooi weer. mWeer sneeuw vandaag. doei Ad

• 11 Februari 2010 - 15:08

Leo En Ineke:

Hoi lieverds,
    Fijn dat jullie reis goed is verlopen.
    Het is wel lachen dat je nu al, terwijl jullie pas in Maleisië zijn, al naar Bali gaan.leuk!
    Gaan jullie naar Walter en Wina? zo ja, doe ze de groeten van ons.
    Dit is wel heel leuk om zo contact te houden.
    Geniet van Bali en tot horens!
    liefs Leo en Ineke

• 11 Februari 2010 - 15:33

Fien En Aart:

Hola Henk en Jacqueline,
    Wat leuk zo'n reisverslag! Fijn om te lezen dat de reis goed bevallen is en dat jullie het naar de zin hebben. Heel veel plezier en hou ons op de hoogte.
    Groetjes, Fien en Aart

• 11 Februari 2010 - 18:17

Ebbie En Jaap.:

Fijn dat we al zo snel wat van jullie horen.
    Super, om zo mee te lezen via deze site.
    Hier "genieten" we nog van de winter!!! Strien ligt er al uit voor zaterdag.
    Nog veel plezier!!!
    Veel liefs van ons. x