Sukawati - Reisverslag uit Bali, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Sukawati - Reisverslag uit Bali, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Sukawati

Door: Henk en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg HENK

11 Februari 2011 | Indonesië, Bali

Gisteren donderdag 10 februari zijn we naar Sukawati gereden.
Om half zeven in de ochtend vertrokken naar dit dorpje vlakbij Ubud.
De afstand is 101 km heen en 101 terug. Dit plaatsje is bekend om zijn tempelparasols, danswaaiers, houtsnijwerk, schilderijen en andere prullaria. Al deze handwerken zijn te koop op de markt Pasar Seni. Na 3 ½ uur rijden, over de zeer drukke en slechte weg van Negara naar Den Pasar) reden we dit, verder niet bijzondere dorpje, binnen. Uiteraard daar veel geshopt (o.a. schilderijen) en lekker gegeten in een Warung. Heel apart is dat kleine kuikentjes in allerlei kleuren worden gespoten. Deze diertjes worden als speelgoed voor kleine kinderen verkocht!
De terugweg hebben we gereden via Sanur omdat we nog wat luxere boodschappen nodig hadden. Dat hebben we gedaan in een groot winkelcentrum Bali Galeria.
Op de terugweg over dezelfde slechte, drukke en hectische weg, langs de mooie rijstvelden aan zee. Weer 3 ½ uur gereden. Dus totaal over ca. 200 km hebben we 7 uur gedaan. Niet slecht voor buitenlanders zoals wij! Een Balineees doet er wellicht een half uurtje korter over maar die haalt in als een Kamikaze. En dat doen wij maar even niet! Het hoofd was behoorlijk vermoeid en dus lagen we om 21.00 uur te bed. Na 5 minuten zijn we als een Balinese vrachtwagen in slaap gevallen.

• 11 Februari 2011 - 05:11

Janette:

Ha lieve buurtjes,
    Wat een rit zeg!!Ik kan me voorstellen dat jullie erg moe waren. Om de beurt gereden?????
    liefsssssssssss

• 11 Februari 2011 - 05:31

Hoi Henk En Jacq,:

Ook nog even een reactie op jullie vorige verhaal over die "mooie winkel".
    Frank zou graag daar eens gaan kijken, een winkel naar zijn hand....zoveel "spullen". De Multi Mate is hier natuurlijk niets bij.
    Heerlijk weer zo'n verhaal : ruim 3 uur rijden over 100 km. Moet hier eens gebeuren, hoor je dan de hele dag over het nieuws.
    Geniet nog lekker en hartelijke groetjes.

• 13 Februari 2011 - 19:06

A En A:

Ja, zo vroeg op betekent al weer dat je uitgerust bent. Dat je niet reageert op pensioenplekje is voor mij voldoende. Of.....wat ga je met de meubels doen ....en schilderijen.....etc.etc. Iemand heeeeel gelukkig maken??? Of toch....
    Nog even en dan.......a en a

• 13 Februari 2011 - 19:08

A En A:

Ik vergat het. ij kochten er mooi houtsnijwerk en weet je wat......het is nog steeds heel. Geen scheurtjes of wat dan ook. Iets voor import??/