Gili Nanggu - Reisverslag uit Batuleong, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Gili Nanggu - Reisverslag uit Batuleong, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Gili Nanggu

Blijf op de hoogte en volg HENK

04 Mei 2014 | Indonesië, Batuleong

Gisteravond zijn we met onze twee Australische buurvrouwen naar de haven gereden om gegerilde vis te eten. Deze tip kwam van hun chauffeur. En zeker..het was de moeite waard. Een lekkere vis!
Vanmorgen een heerlijk begin van de dag. Een prachtige zonsopkomst onder de muzikale begeleiding van een stel honden en hanen. We hebben afgesproken dat we met het resortbootje naar de overkant varen om te snorkelen rondom het eiland Gili Nanggu. Lekker gemakkelijk, niet te ver varen en als we klaar zijn weer gauw terug. Om negen uur de motor gestart en gaan. Zoals alle eilandjes wordt ook deze gesierd met een wit strand en een azuurblauwe zee. Lekker....wat een rust.....maar dat was van korte duur. Komt er een bootje aangevaren volgeladen met locals gevangen in een heloranje zwemvest. En nog zo'n bootje en even later nog een paar van die zendingen. Het is zondag en dat is voor velen een vrije dag. Ze hebben dus toch weekend op Lombok. Het eerste wat ze doen als ze op het strand zijn is foto's, heel veel foto's maken. Daarna wordt er wat gedobberd en onderwater gekeken. Het zwemvest nog steeds om het lijf want ze kunnen niet zwemmen en als je zo'n ding om hebt hoeven ze zich ook niet teveel in te spannen. Uit het water, een zak chips met een bekertje water naar binnen werken, veel kletsen en dollen en ook weer veel foto's maken. Wij waren ook de klos...oké dan maar een groepsfoto. Daarna zonder de troep op te ruimen weer hun boot in, terug naar hun dorp. Wij zagen het gebeuren hebben er toch maar iets van gezegd...en warempel ze pakten de troep op en gooiden het op een al aan de gang zijnde brandstapel. Wij zijn het water ingedoken om eens te zien of het inderdaad één van de beste snorkelsteks van Zuidwest Lombok is. Weinig mooi koraal maar wel veel vis die we lokten met brood. We zijn blijkbaar té verwend wat de de onderwaterwereld betreft dus onze hoop is gevestigd op de nog komende snorkellokaties. Terug naar de bungalow voor de enigszins verlate siesta en de kop thee met een bordje ananas, heerlijk klaargemaakt door Madé, de resortmanusjevanalles.