Een lauwe duik - Reisverslag uit Gubukbaru, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Een lauwe duik - Reisverslag uit Gubukbaru, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Een lauwe duik

Blijf op de hoogte en volg HENK

06 Mei 2014 | Indonesië, Gubukbaru

Alsof we bewierookt zijn door een slaapgodin want we lagen gisteravond weer erg vroeg te bed. Na de pizza met een Bintang even uitbuiken en...doe het licht maar uit want de ogen worden al zwaar.
Vanmorgen zijn we weer op de sekuter gestapt...op zoek naar het achterland van Kuta. En ja hoor....gevonden....helemaal fantastisch. Goede wegen, weiniig verkeer en een schitterende natuur. Rechts de rijstvelden en links de kustlijn. Als we een smal weggetje naar links inreden kwamen we altijd weer terecht op één van die vervelende strandjes. Even een duik in het lauwe zeewater (32 graden) en weer verder. We hebben gegeten in onze homestay want we moesten terug omdat de batterij van de camera bijna leeg was. Na de lunch toch maar weer op de sekuter naar één van de baaitjes met strandje. Heerlijk, stil en verlaten op het witte poederzand. En ineens een muziekje......waar hij vandaan kwam....uit het niets...was daar ineens de ijscoman op zijn motor met zijn bakkie met ijsjes. Nou doe er maar twee...welke? Nou wat heb je? Een cornetto of een magnum? Doe maar twee cornettos...betaald...en weg was ie weer! Het was een zalige dag...prachtig zonnig en strakblauw...wat wil een mens nog meer? Morgen om half acht gaan we Kuta weer verlaten en reizen we door naar Mataram. Daar geen strand maar wel cultuur.