Pottenbakken - Reisverslag uit Banjarpande Selatan, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Pottenbakken - Reisverslag uit Banjarpande Selatan, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Pottenbakken

Blijf op de hoogte en volg HENK

08 Mei 2014 | Indonesië, Banjarpande Selatan

Gisteravond fantastisch vis gegeten aan de straat. Een grote warung met veel "vretende locals" die allen zaten te smikkelen van de vis, garnalen en krab. Wij hebben een rode snapper op de gloeiende bbq laten leggen. Heerlijk met waterspinazie en witte rijst en dat voor RP 100.000 (6,50 euro) incl. drinken.
Vanwege allerlei geluiden niet al te best geslapen. Ehhhhhh......een hard matras en een hard kussen wat gevuld leek met stro. Voor ons terras hangen drie vogelkooien met geweldig fluitende "jalaks" (Indospreeuwen). Vanmorgen vroeg waren ze al present dus was het "gewoon" vroeg opstaan.
Na het ontbijt op de sekuter naar het 15 km verder gelegen Banyumulek. Dit is een dorpje wat bekend staat om zijn pottebakkerijen. Wij daar op zoek naar dé bakkerij. Niet te vinden totdat wij een aardige mevrouw op straat ontmoetten en die bracht ons naar een familie die de potjes van klei maakt en bakt in de zon. Ook Jac. mocht een asbak maken. Leuk hoor! Daarna naar de dichtbij, op een heuvel gelegen tempel Gunung Pengsong. Helaas was het toegangshek dicht. Niet zo heel erg want echt veel zin om te klimmen hadden we niet. Nou en toen zijn we lekker de natuur in gaan sekuteren. Door dorpjes en langs rijstvelden totdat we niet verder konden. Dus weer terug, een andere afslag genomen weer terug naar Mataram. Het was mooi geweest...uitrusten, badderen en vanavond weer naar de Lombokse visboer...vanavond staan de grote garnalen op het menu. We zijn nu al een week op Lombok en hebben één politieagent gezien. Anders dan op Bali want daar wemelt het van die oompjes.