De laatste vaardag - Reisverslag uit Cempa, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu De laatste vaardag - Reisverslag uit Cempa, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

De laatste vaardag

Blijf op de hoogte en volg HENK

17 Mei 2014 | Indonesië, Cempa

We hebben de gehele nacht stilgelegen op één plek. Dus ideaal om rustig te kunnen slapen. Maar dat pakte even anders uit. Het was erg heet in de hut mede omdat het windstil was. Ik ben op een gegeven moment maar op het dek gaan zitten maar daar lag de bemanning weer te snurken. Ook al verre van ideaal. Dus maar weer terug de hut in.
Na het onbijt de motoren gestart en op weg naar Rinca Island. Dit is ook een deel van het Komodo National Park met de Komodo Dragons. Dit eiland is kleiner en daarom is de kans groter de varanen te zien. En ja hoor bij het begin van de "hike" lagen er al een paar lui te zijn. We hebben een bushwandeling gemaakt van een uurtje of twee. Geen varanen meer gezien. Na dit bezoek zijn we naar een klein eilandje gevaren met een prachtige strand. Helaas geen koraal dus was er niets te snorkelen.
Toen was het toch echt tijd om naar het eindpunt in Labuhan Bajo op Flores te varen. Om een uur of vier waren we in de haven. We mochten ook vannacht op de boot blijven slapen maar we hebben die schuit wel gezien. We hadden de boot nog niet verlaten of we werden aangesproken door een aardige man die drie kamers in de verhuur heeft. Jac. achterop zijn brommer gesprongen om te gaan kijken maar het was te afgelegen van het dorp. Inmiddels hebben met groot verlangen naar een frisse douche en schone kleren onze intrek genomen in het Gardena Hotel en dat is een prima plek. We hebben een kamer met een schitterend uitzicht op de haven. We blijven twee nachten en dan reizen we door naar Ruteng. Vanavond een pizza want daar hebben we een trek in na al dat bootvoer. Een enorme trek! Morgen een dag van rustig aan.