Prachtige eilandjes - Reisverslag uit Doruba, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Prachtige eilandjes - Reisverslag uit Doruba, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Prachtige eilandjes

Blijf op de hoogte en volg HENK

09 December 2014 | Indonesië, Doruba

Mijn verjaardagskadootje: met de speed naar vier van de vele prachtige eilandjes gelegen tussen Halmahera en Pulau Morotai. Vroeg opgestaan want we hebben om acht uur afgesproken met de bootsman. Zijn maatjes brengen ons naar drie onbewoonde en één bewoond eiland. Deze bountyeilanden hebben prachtige witte stranden en zijn omgeven door azuur blauw water. Het eerste eiland was Pulau Zum Zum waar de Amerikaanse generaal Douglas Mac.Arthur zijn commandocentrum had tijdens de herverovering van de Pacific op de Jappen. We hebben daar rondgewandeld en het monument bekeken. Toen zijn we naar Pulau Dodola gevaren. Wat een prachtig eiland. Niemand te zien op de poederwitte stranden. Heerlijk gezwommen en gerelaxed.
Na anderhalf uur weer aan boord. Nu naar Pulau Galo Galo. Weer zo'n allesovertreffend plekje. Gewandeld en foto's gemaakt. Na een klein uurtje terug in de speed naar het laatste eilandje Pulau Kolorai.
Hier wonen wel mensen en leven van de visvangst. Toen wij er waren ademde het kleine dorpje rust en luiheid uit. Alleen de kinderen waren in beweging, de rest lag of zat onder een boom in de schaduw. Het was ook heet. We hebben nog wat gesnorkeld maar het koraal is minimaal en niet bijzonder. Na een half uurtje hielden we het voor gezien. Het was prachtig allemaal maar een halve dag in de zon is meer dan genoeg. De hoogste tijd om terug te varen naar Daruba op Morotai om te gaan rusten! Morgen pakken we onze biezen en gaan we niet naar Pulau Ternate maar wel naar Pulau Tidore. Onze opmerking van gisteren dat je ergens pas zeker van bent als je erin of erop zit, was niet uit de lucht geplukt. Laat in de middag kregen we een belletje dat het vliegtuig naar Ternate alsnog volgeboekt is. Te vroeg gejuicht! Shit, shit, shit, moeten we toch met de speed, auto en speed verder. Nu we toch een hele dag moeten reizen hebben we besloten om eerst naar Tidore te gaan en daarna naar Ternate.
Maar eerst gaan we de bestelde taart ophalen en opeten want we hebben tenslotte een klein feestje te vieren.

• 09 December 2014 - 10:47

Katrien En René:

beter kun je je verjaardag toch niet vieren Henk. Jac jij ook proficiat met je menneke. Nog even zonder 6 ervoor. groetjes Katrien en René

• 09 December 2014 - 11:28

Christien:

Het is echt genieten van jullie verslag en de prachtige foto's op jullie blog.
    Zeker nu het hier guur, koud, mistig is. Kijk liever naar al die mooie bountyplaatjes dan hier naar buiten...

• 09 December 2014 - 15:01

Aart:

Geweldig mooie verjaardag op zo'n manier. Geniet ervan lluitjes.

• 09 December 2014 - 19:21

Frank En Leneke:

Hallo Henk en Jacq,

Ook vanuit Lisse onze hartelijke gelukwensen en de fijne dag zit er al op als je dit leest.
    Groetjes.