naar Pulau Hatta - Reisverslag uit Bandanaira, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu naar Pulau Hatta - Reisverslag uit Bandanaira, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

naar Pulau Hatta

Blijf op de hoogte en volg HENK

30 December 2014 | Indonesië, Bandanaira

30 dec. 2014
We gaan Bandaneira voor een week verlaten. We hebben onze daypacks volgepropt en we gaan met de boot van Jufry naar Pulau Hatta. De grote rugzakken laten we achter in Guesthouse Mutiara want we komen daar weer terug. Onderweg zijn we gestopt bij Pulau Pisang om te snorkelen. Het koraal is adembenemend mooi en onaangestast. Ook zien we veel vissen. Met de stroming mee naar de andere punt van het eiland waar het bootje ons weer oppikt. Op naar de volgende snorkelspot bij Pantai Karnopol Ook hier weer een prachtige onderwaterwereld. Om een uurtje of één schoven we op het strand van Hatta. Op Hatta zijn de stranden niet wit maar goudgeel. Gisteren hebben we van drie Amerikanen gehoord dat Guesthouse Tiara een leuke plek is maar wel basic. Wij daar naar toe. En inderdaad erg basic. Slapen op een matras op de grond onder een muskietennet. Hatta heeft drie slaapgelegenheden bij het oude dorp (Kampung Lama). Tiara ligt aan een afgelegen stukje strand. De mensen zijn heel erg aardig en doen echt alles om het ons naar de zin te maken. Ze noemen ons Mama en Papa. Waarom?...weten we niet, vinden ze leuk zeker. Ze maken lekkere vis met groenten (sayur) rijst en mie. We blijven hier twee of drie nachten en dan gaan we naar Pulau Ai. Maar eerst vieren we oud en nieuw met de dorpelingen van het dorp Kampung Baru. Hier wonen Cinemon en zijn vrouw met vier kinderen.