Napoleon - Reisverslag uit Waiwo, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Napoleon - Reisverslag uit Waiwo, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Napoleon

Blijf op de hoogte en volg HENK

30 Mei 2017 | Indonesië, Waiwo

Dinsdag 30 mei 2017
Het zullen niet steeds de dezelfde vogels zijn maar ze fluiten ons wel het bed uit. Het concert begint elke morgen om een uur of vijf.
Vandaag gaan we naar Manta Point en nog twee andere snorkelspots. Zeven uur is de afspraak.....maar het is weer duidelijk een "jam karet" dag. Wij zijn uiteraard op tijd maar Methos niet. Wij hebben de donuts met thee al achter de kiezen als er nog steeds geen teken van Methosleven is. We nemen nog maar een bak koffie en om kwart voor acht roep ik heel hard "Jam delapan (acht uur). Als een springveer komt ie overeind en kijk verschrikt om zich heen. Zijn maatje ligt ook nog te snurken, schudt ook zijn hoofd en komt overeind. Gauw de spullen in de boot en wegwezen. We naderen Mantapoint. De boot stopt en wij springen eruit op zoek naar die prachtige vissen. Het is vandaag een vrije dag voor de manta's want we zien er geen. Niemand thuis. Jammer maar dat is de natuur. Jacqueline krijgt het aan de stok met een "Jellyfish" (kwal) en wordt hevig geprikt en gaat terug naar de boot. De stekende pijn verdwijnt maar langzaam.
Methos en ik geven het op....vandaag geen manta's. We klimmen in de boot en varen verder naar de volgende spot. We liggen nog maar net in het water en zien direct een groep van 12 "Headbumpers". Heel elegant en langzaam zwemmend komen ze langs. Enorme grote vissen. Prachtig! We snorkelen verder over het mooie koraal en zien veel kleine vis. Na een stevig half uurtje weer de boot in. We varen naar het dorp om vis voor de lunch op te halen. Ons beklag over het karige eten heeft blijkbaar zijn werk gedaan. Een prachtige Napoleonvis en wat Tongkol wordt aan boord gebracht. We varen nu naar een plek waar veel microorganisme en zacht koraal voorkomt. Het is te gek snorkelen daar onder en langs de rotswand. Terug naar de homestay. Effe badderen en wachten op Nappie want die ligt te pruttelen in de keuken. En ja hoor daar is ie....heerlijk versierd met tomaatjes, knof en uitjes. We genieten volop...wat is Nappie toch heerlijk.
De middag is gereserveerd voor het uitbuiken in de al doorgezakte hangmat. Later op de middag nog even naar het dorp en ja hoor....we pikken daar een traag internetsignaal op. We bloggen en facebooken wat, we kopen nog wat koekkies en blikkies cola en lopen weer terug naar de homestay. Onderweg zien we nog een prachtige rood met groene papegaai voor ons uit vliegen. Ons rest nog het avondeten (de twee Tonkolletjes) en alles weer opladen en dan is deze prachtige dag ook weer voorbij.