Snorkelen - Reisverslag uit Kampea, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Kampea, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Snorkelen

Blijf op de hoogte en volg HENK

24 Juni 2013 | Indonesië, Kampea

Voordat we morgen verder reizen hebben we er vandaag een waterdag van gemaakt. Vanmorgen om half 10 zijn we met het bootje van kapitein Jarga naar het eilandje Pulau Liuklanglu gevaren. Een stukje voor het strand lag ie de boot stil en konden wij in de zee springen. Wetsuit aan, schoentjes aan en de duikbril met snorkel op en ploep.......met het hoofd naar beneden en genieten maar van het koraal en de visjes. De stroming was behoorlijk dus we hoefden alleen maar te dobberen en zo werden we vanzelf verderop gebracht waar het bootje inmiddels ook naar toe was gevaren. Het koraal is mooi maar we zijn op mooiere plekken geweest. Ook was er niet echt veel vis maar dat had blijkbaar te maken met de stroming, zei men. Na een uurtje snorkelen heeft hij de boot aangelegd op het strand van het eilandje. Daar hebben we gerust en gegeten. Een heerlijke vismaaltijd. Na de lunch zijn we naar een andere snorkelplek gevaren en daar was het koraal mooier als bij de eerste plek. Na het snorkelen terug naar het strand om even lekker te liggen en te genieten van het witte poederzand. Morgen reizen we naar Sengkang. Een uurtje of zeven in het busje.