Het weerzien met Ed en Kate - Reisverslag uit Siladen, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Het weerzien met Ed en Kate - Reisverslag uit Siladen, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Het weerzien met Ed en Kate

Blijf op de hoogte en volg HENK

26 Juli 2013 | Indonesië, Siladen

We genieten volop van ons verblijf bij Tanta Martha. Een heerlijke plek waar ons lekker eten wordt voorgeschoteld onder de grote boom recht voor de vier houten hutjes. Het geeft een gevoel dat we ver weg zijn van het toerisme. Dat is natuurllijk niet zo want aan de overzijde van het water ligt Pulau Bunaken en daar gaan veel toeristen naar toe om te duiken en te feesten. Maar hier op Pulau Siladen is het heel anders. De enige mensen die hier rondlopen zijn wij, onze twee hollandse buurjongens en een handjevol locals die ons verzorgen met eten en drinken. Elke morgen gaan ze naar Manado om verse vis, vlees en groenten in te kopen
Het is voor ons ook een geweldige verrassing dat Ed en Kate, die we eerder hebben onmoet, ook naar hier komen. Het is vier uur in de middag en we waren net aan het snorkelen toen de publieke boot uit Manado aankwam en ja hoor twee bekende gezichten aan boord. Het is "great". We hebben na onze laatste ontmoeting veel beleefd. Gisteravond onder de boom met lekker eten en een grote fles Bintang hadden we veel te kletsen. De buurjongens gaan vandaag weer weg. Zijn gaan op familiebezoek op Java. Ze hebben Indonesisch bloed van hun vader.

• 27 September 2013 - 18:18

Kitty Fritzsche:

Dag Henk en Jacqueline.

Wij willen eind maart naar Siladen. (Pulau Siladen) Kunnen jullie ons iets meer vertellen over het snorkelen wat betreft sterke stroming. Is een week te lang/ te kort. Is er veel vuil in het water? Tante Martha is goed te doen? Hebben jullie rechtstreeks bij haar geboekt? Ik kom een paar keer tegen dat de boeking niet doorkwam en dus geen beschikbare accommodatie? Snorkelen vanaf het strand?
    Ben benieuwd!

Met vriendelijke groet,

Kitty Fritzsche

• 28 September 2013 - 02:39

Henk En Jacqueline:

Hoi Kitty,

Vanaf het strand bij Tanta Martha kan je direct snorkelen. Het is een prachtige snorkelplek.
    Er is wel stroming maar niet al te sterk. Maar je kan je met de stroming mee laten gaan van de ene naar de andere kant van het strand. Geen enkel probleem.
    Wij hebben haar rechtstreeks gebeld en dan wordt je smorgens in de haven van Manado opgepikt. Of je kan met de Public Boat naar Siladen varen. Die gaat in de middag vanuit de haven achter de vismarkt in Manado.
    Tanta Martha heeft 4 hutjes op het strand. Twee kleine en twee grotere, de prijs is gelijk. per nacht per persoon 250.000 RP inclusief 3x eten. En het eten is heerlijk.
    Op ons blog staat nog meer over Tanta Martha.
    www.tropicaltercio.blogspot.com
    groetjes

• 28 September 2013 - 02:39

Henk En Jacqueline:

Hoi Kitty,

Op ons blog staat nog meer over Tanta Martha.
    www.tropicaltercio.blogspot.com
    groetjes