Glibberen - Reisverslag uit Wakai, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Glibberen - Reisverslag uit Wakai, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Glibberen

Blijf op de hoogte en volg HENK

15 Juli 2013 | Indonesië, Wakai

Het ziet er goed uit vandaag op Malenge Resort. Afgelopen nacht weer veel regen maar nu schijnt de zon. Het goede idee schoot in onze breinen om een "hike" naar het aan de overkant liggende dorp, te doen. Eerst een heuvel over en dan over een lange loopbrug naar het dorp. Het pad over de heuvel is lastig te vinden dus hebben we een jongen van het resort gevraagd ons te helpen. Nou, nou, deze hulp was hard nodig want het was soms steil en glad. Door de regen was het smalle pad door de jungle spekglad geworden. Deze jongen liep op zijn blote voeten alsof het niet glad was. En dan wij op onze bergschoenen......regelmatig moest hij ons met een lange stok omhoog trekken. Maar na een uurtje waren we aan de andere kant van de jungleheuvel. En toen de lange brug over naar het dorp waar hij ons een "coconutcrab" ging laten zien. Deze enorm grote krabben worden in de avond gevangen voor de verkoop, één klio brengt 50.000 RP op. En inderdaad bij een familie op het erf in een grote houten kist was er zo'n grote krab gevangen gezet. Allemachtig wat een monster...2 kilo zwaar. De terugtocht door de junle zagen we even niet zitten dus hebben we twee jongens gevraagd om ons met hun kano wiebelend naar de overkant te varen. Ieder 5.000 RP en wij waren weer droog terug in onze hut.
Voordat we gingen eten hebben we het prachtige koraal, vlak voor het resort, snorkelend bewonderd. Het blijft prachtig!