Naar Tentena - Reisverslag uit Dusun Lima Mayasari, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Naar Tentena - Reisverslag uit Dusun Lima Mayasari, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Naar Tentena

Blijf op de hoogte en volg HENK

01 Juli 2013 | Indonesië, Dusun Lima Mayasari

DUTA 88 is een leuk guesthouse (wisma) in Rantepao. De cottages zijn gebouwd in de traditionele stijl van de streek Tana Toraja. Maar deze houten hutjes hebben ook een keerzijde. Gisteravond vond de achterbuurman het nodig om zijn vuilnis traditioneel te verbranden. En dat is gewoon in de achtertuin. We lagen heerlijk op bed te rusten toen een stinkende walm, door de kieren van het hout, onze hut binnenwalmde. De gehele nacht smeulde deze viezigheid na zodat we 's morgens vroeg als gerookte makrelen ons bed uitrolden. Ruim op tijd om met de bus naar Tentena te gaan om half negen.....negen uur....kwart over negen nog geen bus. Toch maar even informeren. "Sorrie ya, bus rusak (stuk). Om twaalf uur komt er een andere vervangende bus. Twaalf uur werd één uur en tenslotte vertrokken we om half twee. Inmiddels is het kwart voor elf in de avond en staan we stil midden in de bergen waar de weg is verspert door een aardverschuiving. Het is een groot donker gat en we kunnen niet zien wat er echt aan de hand is. We hebben nog vijf uur te gaan athans als we gaan rijden. Wordt vervolgd.

• 01 Juli 2013 - 17:58

Annette En Theo:

Hoi Henk en Jac. Je beleeft van alles op zo'n trektocht. Het spreekwoord is er gaan velen wegen naar Rome.

We horen wel hoe jullie busreis afgelopen is

• 01 Juli 2013 - 19:34

Janette:

jeetje weer een echt Indo reis!Maar goed dat is het avontuur.....en dat zoeken jullie toch zeker op!