Te vette pizza - Reisverslag uit Wenang Utara, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Te vette pizza - Reisverslag uit Wenang Utara, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Te vette pizza

Blijf op de hoogte en volg HENK

20 Juli 2013 | Indonesië, Wenang Utara

Gisteren na een stevig ritje in een hete Toyota Kijang (aircoloos) hebben we vandaag een rustdag ingelast. En hoe is het mogelijk? Blijkbaar kan ik (Henk) het junkfood van de Pizzahut niet meer verdragen want de darmpjes waren behoorlijk van streek wat resulteerde in meerdere bezoekjes aan de pot. Wekenlang rijst gegeten, geen enkel probleem. Gisteren was het weer nog zonnig, vandaag overheerste de regen weer. We hebben onze dag kunnen benutten door op zoek te gaan naar goede lijm voor de bergschoenen van Henk want de zolen waren volledig losgelaten. Ze zijn inmiddels vet in de lijm gezet. Morgen zal blijken ( 24 uur droogtijd) of het de goede lijm was. Hopelijk wel want we gaan morgenochtend naar "Tangkoko-Butuangas Dua Saudara Natural Park". We gaan daar een "hike" maken en dan op zoek naar het spookdiertje Tarsier en andere dieren en vogels. De geplakte schoenen houden het hopelijk vol tijdens de "hike" want met de flip-flops zal het een lastig verhaal worden. Verder hebben we veel op bed gelegen en nog rondgekeken in een grote shopping- mall en op zoek geweest naar korte snorkelflippers maar deze hebben we niet gevonden. Inmiddels zijn wij niet alleen tot rust gekomen maar ook de darmen dus we kunnen weer gewoon aan de Nasi en Mie Goreng en aan de witte rijst met vis. Manado is een stad die niet veel heeft te bieden. Het is de toegangspoort naar het Marine National Park Bunaken en Pulau Siladen. Ook staat deze stad bekend om zijn gerookte vis Calaka.

• 20 Juli 2013 - 20:48

Annette En Theo:

Henk,hoop dat het geen joden lijm is.Verlang je niet naar een gekookte aardappel?

Groetjes
    Annete en Theo