naar Halmahera - Reisverslag uit Kupakupa, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu naar Halmahera - Reisverslag uit Kupakupa, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

naar Halmahera

Blijf op de hoogte en volg HENK

01 December 2014 | Indonesië, Kupakupa

Een gebroken nacht op het niet slecht liggende bankje van de vliegveldcafetaria. Heerlijk gestrekt maar om vier uur werden we gewekt door de eerst binnenkomende van deze eet- en drinktent. Zonder enige woorden schakelde zij de tl-verlichting aan, rolluiken omhoog en nog geen minuut daarna drong de roep van de moskee naar binnen. Dan maar even op het internet om een spelletje wordfeut te doen. Om vijf uur zijn we naar de incheckbalie gelopen want om 06.40 uur gaan we vliegen. Onze rugzakken op de weegschaal gelegd en die gaven meer dan de toegestane 10 kilo aan. Overgewicht! Liever de bagage dan wij. Eerst aan de overkant bij de kassier betalen en dan ontvangen we de boardingpas. Dat betalen van RP 181.500 voor 11 kilo ging niet zomaar want het systeem lag plat. Ook hier! Maar na een minuut of 15 werkte het systeem weer. Eerst nog even vliegveldtax RP 40.000 pp betalen en op naar de gate. Welke? Dat weten we nog niet want ook deze vlucht heeft vertraging. Het propellorvliegtuig van WingsAir vertrok met een handjevol passagiers, een uur later. Na een dik uur vliegen landden we op de voormalige airstrip van de Japanners tijdens de WOII. Een bunker uit die tijd siert deze inmiddels geasfalteerde baan. Met een pickuptruck werden onze rugzakken naar het "luchthavenkot" gebracht. Daar werden we direct aangesproken door iemand met een auto en die wilde ons naar Tobélo brengen voor RP 100.000 pp en dat is redelijk voor anderhalfuur rijden. We hadden kunnen pingelen maar daar hadden we vandaag geen zin in. Het hemelwater komt met bakken uit de hemel en onderweg wordt dit nog heviger. En wij maar denken dat we hier aan het einde ipv het begin van de regentijd zitten. Rond half elf waren we in Tobélo waar we gedropt zijn bij Kupa Kupa Cottages. Niemand te zien en een giga grote plas water voor de ingang. Wij roepen en roepen. Nee hoor nog niemand totdat we de keuken hadden gevonden waar iemand lag te slapen. Ook hier slapen ze wanneer ze zin hebben. Na een kleine rondgang langs de twee soorten bungalows hebben we onze keuze gemaakt. Bungalow no. 5 maar dan willen we dat keiharde bed eruit. "Oh lastig" maar even later kwam een jongen met een zachter matras op zijn hoofd aangelopen. " Ja hoor, zo is ie goed". Voor RP 250.000 per nacht hebben we een goed matras, een koudwatermandi, een westerse pot en een dak boven ons hoofd. Het regent nog steeds en we vrezen dat het vandaag niet droog gaat worden. Dus hebben we besloten er een siestadag van te maken. Komt ons wel goed uit na de nacht op de cafetariasofa.

• 01 December 2014 - 06:35

Leo En Anjo:

Hee lieve twwe, gearrivverd op de Molukken! Lekker nachtje dus! Vandaag maar ff bijtanken en dan morgen er tegen aan! Ook hier veel hemelwater en een keuken die blank stond. Lekkende watermachine! Dus bojor hier en nattigheid bij jullie. Op naar een zonnige doorstart.

• 01 December 2014 - 06:35

Leo En Anjo:

• 01 December 2014 - 11:12

Ruud Roqué:

Wat fijn dat jullie zo ontzettend genieten van Indonesië. We kijken graag weer uit naar de boeiende verslagen van Henk van jullie komende reizen en verblijfplaatsen.....veel plezier, groeten vanuit Spanje, Ruud & Paula. NB. Het is zowat zeker dat wij het volgend jaar naar Bali komen. Mijn dochter, die in Australië woont, wordt 50 jaar en we hebben afgesproken dat we haar verjaardag op Bali gaan vieren. Alleen wanneer het gaat plaatsvinden is op dit moment nog niet bekend. Wer houden jullie op de hoogte