Laha - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Laha - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Laha

Blijf op de hoogte en volg HENK

16 December 2014 | Indonesië, Ambon

We hebben Ternate verlaten. Gistermiddag hebben we nog een kleine wandeling gemaakt door bepaalde wijk waar ons is opgevallen dat er veel ringen met edelstenen worden gemaakt. De stenen liggen in bakjes met water. Ze zijn los te koop en men kan ze daar laten slijpen en polijsten en ook laten zetten in een heel erg opvallende ring. Niet mijn ding maar alle mannen dragen er één of meerdere. De prijs wordt bepaald door de soort steen.
Vanmorgen om negen uur zijn we met de bestelauto van de Perginapan Saqavia naar het vliegveld gebracht. De vlucht naar Ambon stond gepland om 11.50 uur maar we gingen weer niet op tijd de lucht in. Niets gaat op tijd in dit land maar daar zijn we inmiddels wel aan gewend. Tegen enen in de middag zijn we geland op Bandara Pattimura op Ambon. Twee kilometer van het vliegveld ligt in het dorpje Laha de Perginapan Patra. Ons onderkomen voor twee nachten want dan vliegen we verder naar Tual op de Kei-eilanden. Morgen komen we niet in Ambon Stad, dat bewaren we voor later als we hier weer terug komen. Wel gaan we morgen met een auto een rondrit maken over Pulau Leihitu. Laha is een heel klein dorpje waar weinig valt te beleven. Het ligt aan een kiezelstrand waar volgens de locals wel is te snorkelen. Dat maakte ons nieuwsgierig en dus hebben een duik genomen. De stroming was heel sterk en er was niet veel te zien behalve een paar visjes en enig afval.
De duik was verfrissend en we weten nu ook dat het koraal hier niet veel voorstelt. Maar wel met het vooruitzicht dat er nog prachtige plekken gaan komen.