Sop Suadara - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Sop Suadara - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Sop Suadara

Blijf op de hoogte en volg HENK

14 Januari 2015 | Indonesië, Ambon

11 jan. 2015
We zijn erg lui. Het enige wat we vandaag gaan doen is het centrum van Ambon verkennen. Ik ben al erg vroeg wakker en ik hoorde om vijf uur de regen tegen het enige raam van de kamer kletteren. Om half acht wordt er op de deur geklopt...."roomservice". Wat krijgen we nou dat hebben we niet besteld. Twee borden nasi goreng en twee kopjes thee. Niet echt hét moment om een bord nasi goreng naar binnen te werken maar het is wel een fijne service. De thee smaakte goed. We stappen rond het middaguur uit het hotel, we steken onze hand op en wat stopt er voor onze neus...een rode angkot. Gisteren hadden we het sterke vermoeden dat die kleur naar het zuiden rijdt maar deze kwam uit het blauwe noorden. Nu weten wij het ook niet meer maar later blijkt deze kleur naar Pulau Leihitu waar het vliegveld ligt, te rijden. Dat is niet het noorden, niet het zuiden, niet de kota maar de andere kant van het water. Het busje waar wij ingestapt zijn kwam dus van het vliegveld Pattimura genoemd naar de held van Ambon. Op Bali hebben ze Ngurah Rai en hier hebben ze Pattimura. Na wat geslenter over de kleurrijke markt hebben we eerst een bak Sop Saudara gegeten en daarna koffie gedronken in het café van gisteren Sibu Sibu. De immens populaire lokale Sop Saudara