De koffer - het vervolg - Reisverslag uit Bali, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu De koffer - het vervolg - Reisverslag uit Bali, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

De koffer - het vervolg

Door: Henk en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg HENK

27 Januari 2011 | Indonesië, Bali

Gisteravond werden we gebeld door de receptie van het hotel. “over een half uurtje komen ze de verloren koffer brengen”. Dus ons gevoel dat het goed zou komen was terecht. Maar wij juichen nooit te vroeg; anders geschreven: “Eerst zien en dan pas geloven”. En zo was het. Uiteraard niet na een half uurtje maar na een uurtje of 2 stonden er 2 mensen van het vliegveld bij de balie van de receptie. Het goede nieuws dat zij brachten was dat het inderdaad onze koffer was en het slechte nieuws was dat deze koffer nog meer te verduren heeft gehad dan de andere. En dan moesten we ook nog de taxikosten betalen van het vervoer van vliegveld naar hotel (80.000 RP = 6,50 euro). Maar we kunnen een tel.no. bellen op het vliegveld en daar kunnen we ons beklag doen en de taxikosten declareren. Nou geloof ons dat we daar helemaal geen moeite voor gaan doen want dat komt niet goed. Laat maar zitten zeggen ze in de kroeg. Voor de kosten nemen ze maar een biertje en wij dumpen de koffer wel ergens en gaan gewoon door met vakantievieren! De gespierde Spanjaard, waar wij eerder over schreven, heeft ‘m rijp gemaakt voor de “basura”. Maar dat wordt ook nog een lastig verhaal want er zijn hier heel weinig kliko’s, laat staan een milieustraat, te vinden. Dus zullen we toch nog op zoek moeten gaan naar een dumpplaats om ons te kunnen ontdoen van de door het Spaanse asfalt geteisterde koffer. Maar we blijven lachen want we zijn al blij dat de inhoud gepaard is gebleven. Gisteren hebben het eerste ritje gemaakt met de huurauto.Effen wennen met het stuur en het verkeer aan de verkeerde kant. En het is hier helemaal niet hectisch hoor! Het is gewoon rechtuit waarbij ze maar één verkeersregel hebben en dat is een rood stoplicht. Het ging allemaal goed behalve dat we een verkeersbord bij een wegopbreking hebben getoucheerd. Op de zijkant van de auto zat een beetje blauwe verf van dat bord maar dat hebben we verwijderd met een beetje aceton en ……..gedaan is Kees, niets meer van te zien. Tot morgen ….een nieuw gek…avontuur…het houdt niet op!

• 27 Januari 2011 - 15:11

Janette:

Op naar de volgende avonturen die vast nog zullen komen!!!
    En hati hati!!!
    groetjesssssssss

• 29 Januari 2011 - 15:10

Ad En Angelique:

Ja kijk maar uit met dat links rijden. Laat Jaqueline steeds zeggen: Denk je er om.....links. Heeft mij al vaak een.....gescheeld. En Jacq als hij mopperig jaaaaaaaaaaaaaa zegt dan gewoon je schouders ophalen haha

• 29 Januari 2011 - 15:11

• 29 Januari 2011 - 15:11