Te vroeg opgestaan! Melaka-Mersing-Tioman - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Te vroeg opgestaan! Melaka-Mersing-Tioman - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Te vroeg opgestaan! Melaka-Mersing-Tioman

Door: Henk en Jac.

Blijf op de hoogte en volg HENK

28 Februari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is vrijdagmorgen 26 feb. en we gaan Melaka verlaten met de bus naar Mersing.
Het is 's morgens 09.00 uur. Henk hoort Jac. uit bed gaan en denkt die gaat z........ maar even later hoort ie ook de douche.
De dialoog:
Henk: Wat ben jij aan het doen zo vroeg?
Jac: Ja joh, schiet op want de bus naar het busstation gaat om 09.45
Henk: Neen joh, de bus naar Mersing gaat om 11.45 dus de bus naar het station is om 10.45
Jac: Shit, had ik nog een uur langer kunnen blijven liggen.
Henk: och lekker toch kunnen we vroeg en op het gemakkie ontbijten.
Dus de rugzakken gepakt maar eerst even het ontbijt en daarna de rekening betalen.
Henk staat aan de receptie en vraagt de rekening.
Die aardige schele man tikt wat in op de computer maar de printer blijft maar ratelen. Henk denkt " als dat maar goed gaat"
En...het ging niet goed.
Toen we een prijs hadden opgevraagd via internet was dit een totaalprijs voor 3 nachten (basiskamer). We kwamen aan daar en die beste man had ook nog een andere mooiere kamer.
Een aanbieding!! De kamer bekeken en doe maar voor een beetje meer..dachten wij. Maar nu blijkt dat deze prijs niet voor 3 nachten was maar voor 1 nacht. Maar goed...dat was even slikken en weer doorgaan.
Naar de de bushalte gelopen voor de bus van 10.45. Keurig op tijd.
Bij het busstation aangekomen,het perron opgezocht maar de bus was er nog niet. Gevraagd..een aardige dame zei "wait"! Oké wij wachten en we zagen alleen maar prachtige luxe bussen om ons heen. Wij dachten:" dat zit goed" (lett. en fig)
Na een uur kwam er een bus van dezelfde maatschappij en Henk zei: daar komt ie". Maar Jac. zei nee joh dat is zo'n Melaka-bus. Maar ja hoor het was ie wel. Duidelijk een vervangend exemplaar. Oud en minder luxe.
Eénmaal in de bus gezeten ging de bus maar niet weg. Wij kijken op onze tickets en ja hoor de bus ging niet om 11.45 maar om 12.45.
Wel op tijd vertrokken dus wij hobbelend in 4 uur naar Mersing.
Daar een ticket voor de boot en een resort geboekt voor de volgende dag naar Pulau Tioman.
Een mooi resort gelegen in een baai met kristal helder blauw water. Een paradijsje. We bivakkeren in een hutje met een geweldig uitzicht op de zee. Het is hier prachtig snorkelen, luieren en heerlijk exotisch fruit eten.
Een klein stukje vanaf het strand is er al mooi koraal en gekleurde vissen. Genieten!
Morgen is het maandag 1 maart en dan gaan we weer terug naar het vasteland (Kuala Besut). Het is weer mooi, mooi weer geweest hier. Op naar het volgende paradijselijke avontuur.

• 28 Februari 2010 - 08:57

Annette En Theo:

Hoi vakantiegangers,
    Zo te horen vermaken jullie je opperbest.Geniet vooral van het mooie weer.En laat je niet afzetten door een schele ...Zoals wij het nieuws volgen is het in Spanje ook niet best.Hier z.... het de hele week al en wordt het tijd voor een zonnetje.Henk Rijnsburg-Lisse 2-2 het was een juiste uitslag.
    Wij horen wel weer van jullie.

Groetjes
    Annette en Theo

• 28 Februari 2010 - 09:25

Fien En Aart:

Nou nou, wat een gedoe met dat hotel. Moet je nu zelf vis vangen om de kosten weer gelijk te trekken?
    Have fun
    Fien en Aart

• 28 Februari 2010 - 09:40

Jaap:

Heel knap puntje Theo!
    Strien 4-2 gewonnen.

• 28 Februari 2010 - 10:43

Leo En Ineke:

Heerlijk, ik zou ook wel een paar dagen in jullie paradijsje willen bivakkeren en luieren, lekker eten en... snorkelen.
    groetjes en snorkel ze!

• 28 Februari 2010 - 10:50

Frank En Leneke:

Hoi Henk en Jacq,

Moeten we al geld storten of een rekening openen met een nood kreet voor Henk en Jacq.?
    Hebben ze daar soms een andere zomertijd als in Spanje ? Maar je hebt wel weer een leuk verhaal om te vertellen.
    Hartelijke groetjes uit een druilerig,nat Lisse en voor jullie weer veel plezier en op naar de volgende uitdaging.

• 28 Februari 2010 - 12:36

Ron:

Hee Jaq en Henk,

beetje aan het dementeren? dus toch ....of komt het door de hitte daar?
    Wel wat jong zijn jullie daarvoor maar ja nu weet iedereen het.
    Alles wat wit is heeft geld genoeg denken ze daar , dus opgelicht word je toch wel.
    Maar dat is ook het leuke aan zo`n reis en belevenissen en iedere keer weer hebben ze een paar toeristen te pakken H ha Ha ha .
    Geniet ervan en veel plezier.
    Mijn Chili trip zit erop en was net op tijd terug.
    Maar pas op voor de Tsunami ha ha. Over 10 dagen vlieg ik over jullie heen dus let even op en zwaai even

gr Ron

• 01 Maart 2010 - 14:06

Han & Annemarie:

Hoi Henk en Jacq. Fijn dat jullie zo genieten. Dat doen wij nu ook hier in España. Dit berichtje komt via onze Mobinet verbinding. Peter is vanochtend geweest en het werkt prima! Bedankt voor de tip. De volgende keer drinken wij er lekker een wijntje op! Geniet nog maar even lekker van de Oosterse sferen!