Terug op Spaanse bodem - Reisverslag uit Benijófar, Spanje van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Terug op Spaanse bodem - Reisverslag uit Benijófar, Spanje van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Terug op Spaanse bodem

Door: Henk en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg HENK

28 Maart 2010 | Spanje, Benijófar

Na een lange vliegreis zijn we vermoeid maar erg voldaan weer terug in Spanje.
Donderdagmiddag 24 maart zijn we om 12.00 uur vertrokken vanuit Kuala Lumpur met een taxi naar LCC Terminal 3 (Air Asia). Het vliegtuig vertrok redelijk op tijd om 16.00 uur naar London – Stansted. Na een vlucht van 13 uur, met het tijdsverschil van 7 uur terug, zijn we daar om 21.05 uur geland. Onze vlucht naar Alicante ging pas de volgende morgen om 06.45. Dus moesten we ca. 10 uur op het vliegveld blijven. We konden gelukkig een bankje veroveren zodat we konden liggen. Overal op, naast, rond de bankjes lagen, zaten en hingen wachtenden reizigers.
Dan weer een beetje slapen, dan kwam de veegwagen voorbij…wakker, weer een beetje slapen, dan werd er wat omgeroepen…wakker, weer een beetje slapen, dan liep er iemand voorbij met een piepend kofferwieltje…wakker, weer een beetje slapen, dan gesnurk…wakker, en zo ging dat door tot de vroege morgen.
Na een vlucht van 2/12 uur met EasyJet zijn we geland op El Altet (Alicante). En om een uur of 12 waren we thuis.

Dit is de route die we hebben afgelegd.
Met het vliegtuig van Alicante naar Londen en van London naar Kuala Lumpur met zijn Chinatown en de Petronas Twin Towers en zijn mooie skyline.
Met het vliegtuig van Kuala Lumpur naar Bali (Indonesië) met zijn schitterende rijstvelden, lekker eten en massages.
Met het vliegtuig van Bali terug naar Kuala Lumpur.
Met de bus van Kuala Lumpur naar Melaka met zijn Hollandse verleden.
Met de bus van Melaka naar Mersing aan de Zuid-Chinese Zee.
Met de boot van Mersing naar Pulau Tioman met zijn rust en mooie stranden.
Met de boot van Tioman terug naar Mersing, het slaperige vissersdorpje.
Met de bus van Mersing naar Kuantan, met zijn prachtige lichtblauwe moskee.
Met de bus van Kuantan naar Koala Terengganu, de poort naar de bountyeilanden.
Met de auto van Koala Terengganu naar Tasik Kenyir, het prachtige merengebied, en weer terug.
Met de auto van Koala Terengganu naar Mersang en vandaar met de boot naar Pulau Lang Tengah, met zijn geweldige strand van wit poederzand.
Met een klein bootje van Pulau Lang Tengah terug naar Merang, waar we gedropt zijn op een verlaten strand.
Met een boot van Merang naar Pulau Perhentian Besar, met het heerlijke Coral View Resort op het kiezelwitte strand.
Met een bootje van Pulau Perhentain Besar naar Kuala Besut.
Met de taxi van Kuala Besut naar Kota Bharu, de noordelijkste stad met zijn strenge Islam.
Met een minibusje van Kota Bharu naar Kota Bharu, een tour langs de Thaise Tempels met de liggende, zittende en staande Budha.
Met de jungletrein van Kota Bharu naar Jerantut.
Met de taxi van Jerantut naar Kuala Tembeling aan de de Tembeling River.
Met een lange smalle houten bootje van Kuala Tembeling naar Kuala Tahan in het Nationale Park Taman Negara.
En weer terug naar Kuala Tembeling.
Met een minibusje van Kuala Tembeling naar Tanah Rata, gelegen in de Cameron Highlands.
Met een minibusje van Tanah Rata naar Tanah Rata, een tour langs de highlights van de Cameron met zijn prachtige theeplantages.
Met de bus van Tanah Rata naar Kuala Lumpur.
Met het vliegtuig van Kuala Lumpur, via London, naar Alicante.

Onze prachtige reis door Maleisië was er één met veel hoogtepunten en bijzondere ervaringen en gelukkig geen problemen. Het was een geweldige belevenis.
Maar één ervaring willen wij er toch nog even uitlichten.
In het noorden wordt het straatbeeld gekenmerkt door een streng Islamitische sfeer.
In de omgang hebben wij daar verder helemaal niets van gemerkt. In geheel Maleisië zijn de mensen vriendelijk en werden we als gelijken gezien en behandeld. En natuurlijk zijn we toeristen en daar proberen ze allemaal aan te verdienen. Logisch! En dat is in andere landen niet anders.
Totdat we in de meest noordelijke stad Kota Bharu een museum bezochten. Bij het kopen van de entreekaartjes bekroop ons een gevoel van: hé, dit is niet helemaal lekker.
Een kaartje voor buitenlanders kost het dubbele dan voor de lokale bevolking.
Wij westerlingen mogen niet discrimineren maar andersom blijkbaar wel!

Het is nu zondag 28 maart en vanaf morgen wachten de zwembaden weer op ons want de lange zomer komt eraan!

• 28 Maart 2010 - 11:39

A En A:

Ja Henk die entree hoger is bijna over de hele wereld zo. Ook Costa Rica. Mensen verdienen amper 400 dollar per maand en betalen daarom 2 dollar entree. Wij betalen 10 dollar per persoon omdat ons inkomen gewoon hoger is.
    Maar ik hoef het niet te proberen om mijn vrouw 10 uur op een vliegveld te laten hangen. Dan heb ik pas echt ruzie. Wat heb jij toch een makkelijk maatje. Wil jij mij eens leren hoe je dat doet. Verder genoten van je verhalen met die lekkere humor van je. IK HOOR het je soms zeggen en schiet weer vol in de lach. Praten later in het jaar graag bij. Maleisie vonden wij ook zeer gezellig. Alleen in het Noorden bij de moslims merketen wij ook kritiek op Angelique over het sporten, manier van kleden en gebruik lippenstift b.v. Maarja hebben wij toch mooi.........aan. Tot horens.

• 28 Maart 2010 - 15:55

Frank En Leneke:

Hola Henk en Jacq,

Wat hebben we genoten van jullie reisverhalen, heel leuk om jullie zo te volgen, maar waar is de tijd gebleven....
    Nu morgen weer het "gewone" zwembadwerk, alhoewel het wel even zal duren om weer in het andere ritme te raken, je bent denk ik nog in een andere wereld..Sterkte.
    Adios y hasta luego y FELICES PAQUES.

• 28 Maart 2010 - 17:14

Leo En Ineke:

Wat een prachtige foto's en die mooie bounty eilanden.... geweldig.
    Jullie moeten super hebben genoten. Lijkt ons ook wel geweldig om die reis een keer te maken. We kunnen dan alle informatie inwinnen bij jullie, toch?
    Lijkt ons leuk om nog voor dat wij weer naar Nederland gaan elkaar nog een keer te ontmoeten.
    Gelukkig komen jullie op het juiste moment weer in Spanje want het weer is helemaal omgeslagen, heeeeerlijk.
    We hebben toch een beetje met jullie meegereisd aan de hand van de verslagen, heeeeeel leuk!!!
    We hebben de verslagen ook gelezen van A en A maar Costa Rica zien we even niet zitten.
    Werk ze weer de komende tijd en we horen nog van jullie,
    liefs
    Leo en Ineke

• 28 Maart 2010 - 17:53

Fien En Aart:

Jullie hebben een geweldige ervaring meegemaakt en wij hebben met plezier meegelezen. Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn en ja... de zwembaden wachten weer, maar de zomer komt eraan. Hopelijk zien we elkaar snel.
    Groetjes,
    Fien en aart

• 28 Maart 2010 - 19:25

Anette En Theo:

Jac.en Henk
    De reis moet een geweldige ervaring zijn geweest.De verslagen via de mail waren heel leuk om te volgen.Er zullen ongetwijfeld veel foto's gemaakt zijn.Ergens in mei komen wij die onder het genot van een lekker biertje bekijken in Benijofar.Veel succes morgen met de werkzaamheden en denk om jullie ruggen.

Groetjes
    Annette en Theo

• 11 Oktober 2011 - 13:35

Wendy Van Hamersvelt:

hoi
    Ik lees dat jullie de jungletrein van kota bharu naar jerantut hebben genomen...waar kan ik treintijden en dergelijke vinden....wij willen namelijk dezelfde rit maken

• 11 Oktober 2011 - 14:44

HENK En JACQUELINE:

Vul hier je reactie in...

• 11 Oktober 2011 - 14:46

HENK En JACQUELINE: