De watertaxi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu De watertaxi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

De watertaxi

Door: Henk en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg HENK

03 Maart 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is 3 maart en we zijn gisteren aangekomen met de bus in Koala Terengganu.
De busrit van Kuantan naar deze leuke stad duurde 4 uur, met een tussenstop om wat rijst te nuttigen. Deze keer een klotebus met doorgezakte stoelen. Aan de andere kant van het gangpad zat een Maleisiër van 1.50 meter hoog. Die zat gedurende de hele reis stinkpoeppies te laten van een vent van 1 meter 90 meter met schoenmaat 46 of meer. Dus 4 uur lang hadden we een neusje vol!
En op de momenten dat ie geen scheetje liet zat ie te rochelen. Zijn vrouw sliep!
Voor de eerstkomende tijd hebben we vanmorgen wat boekingen gemaakt. Morgen gaan we een dagtocht maken naar het Tasik Kenyir. Dit is een groot merengebied met uitzicht op het tropisch regenwoud waar we ook nog naar toe gaan met de jungletrein vanuit Wakaf Baharu. Ook deze tickets hebben we vandaag geboekt. Maar eerst gaan we vanaf vrijdag nog uitrusten en snorkelen op een paar bounty-eilanden.

Uiteraard hebben wij de Lonely Planet bij ons. Hierin stond beschreven dat aan de overzijde van ons hotel een eilandje (Pulau Duyung) ligt waar er nog traditioneel houten boten worden gemaakt. Dit leek ons wel interessant om de tijd te doden. Ons hotel ligt aan een brede riviermond. Vanuit hier is met een watertaxi dit eiland te bereiken.
Wij naar de receptie van ons hotel en gevraagd van waar de watertaxi gaat. Het meisje vertelde ons dat deze watertaxi vertrekt aan de achterzijde van het hotel. Maar ze zei “wacht maar even ik bestel de watertaxi wel even”. Oké dat is prima.
Na 5 minuten stapt er een man binnen en vraagt of wij een taxi hebben besteld. Wij antwoordden: “ja, een watertaxi”. Oké zegt de man stap maar in. Wij kijken elkaar aan en zeggen “een watertaxi? …dit is een gewone taxi!”
Wij vragen de man of wellicht deze taxi ons naar de watertaxi brengt….hij knikt.
Dus wij ingestapt en wij vragen de chauffeur of dit wel de juiste taxi is. En hij zegt: “ja hoor en wijst tussen de beide voorstoelen en daar staat een grote fles water…en zegt: “ "watertaxi!”.
Maar.....
De watertaxi is er niet meer omdat er sinds kort een brug ligt naar het eiland van de botenbouwers. Dus zijn we met de “gewone” taxi over de nieuwe brug naar de overkant gereden en hebben toch de "locals" daar aan het werk kunnen zien.
Het was een beetje lomp maar we hebben wel vreselijk gelachen voor 40 MR (8 euro).

• 03 Maart 2010 - 15:48

Rob En Ciel:

HAHAHAHAHAHAHAH die is goed hahahahha

• 03 Maart 2010 - 17:34

Jaap.:

Goh, dat gaf jullie wel een huiselijk gevoel met die Maleier van 150!

• 03 Maart 2010 - 17:37

Annette En Theo:

Wat een belevenis zo,n rondreis.Volgens mij zitten jullie net zo makkelijk mee te sch.....,want de lucht waait over zo klein kereltje heen.Hier ook weer beter weer.Wij gaan zaterdag weer naar een bijeenkomst voor de reis naar Australie.
    Veel pleziet op het bounty-eiland.

Gr.
    Annette en Theo

• 03 Maart 2010 - 18:32

Fien En Aart:

Leuke verhalen amigos. We zijn benieuwd naar de komende 3 weken.

• 04 Maart 2010 - 02:02

A En A:

vanuit costa rica deze keer. Wij hebben zitten hikken van jouw verhaal. Heerlijk he dit soort `mensen` Weten zich niet te gedragen. Helaas wat zul je gebaald hebben. Die watertaxi gaat nu een eigen leven leiden. Let maar op. Schrijf nog even je juiste e/mail in Spanje. Kreeg mijn eerste bericht terug. Veel plezier. A en A

• 07 Maart 2010 - 07:02

Frank En Leneke:

Hallo Henk en Jacq,

Wat een MOOI verhaal weer !!!! Gelukkig, anders wordt het zo gewoon en krijgen wij hier in Lisse geen smeuiig verhaal uit het prachtige Maleisie.
    Wij gaan 8 maart voor ruim een week naar Tenerife, genieten van de zon, de lekkere tapas, het lekkere luieren en natuurlijk ook het eiland verkennen.
    Wij wensen jullie weer veel plezier en geniet...

• 08 Maart 2010 - 11:29

Leo En Ineke:

Wij melden ons weer we hebben al een week geen internet en het duurt ook nog wel even ach ja, ...Spanje... We zitten nu bij de gemeente in onze woonplaats te internetten (gratis).
    We hebben weer genoten van jullie sappige en smerige verhalen. Wat kunnen jullie goor vertellen! Hopelijk is het rood van jullie ruggen inmiddels bruin geworden.
    In Spanje veel regen en koud.

• 09 Maart 2010 - 08:56

Siel En Rob:

Yoehoeeeeee!!

Waar zijn jullie nou?????
    't Is zo stil aan gene kant?