Pantai Ngursanadan - Reisverslag uit Ohoililir, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Pantai Ngursanadan - Reisverslag uit Ohoililir, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Pantai Ngursanadan

Blijf op de hoogte en volg HENK

22 December 2014 | Indonesië, Ohoililir

22 Dec. 2014
Na drie nachten bij Mama Tita in Ngur Bloat te hebben geslapen is het moment weer aangebroken om te gaan verkassen. Mama Tita krijgt van ons een pluim, een dikke pluim. Ze deed heel erg haar best om het ons naar de zin te maken. Haar Penginapan Villa Monica is heel erg schoon en ze kookt heerlijk. Niets is haar teveel. Altijd vriendelijk. Dit mag zeker vermeld worden. Wij zijn niet meer de enige gasten. Een Duits paar is hier ook neergestreken. Zij gaan een dag naar Langgur en wij vertrekken naar Coaster Cottages hier 3 km. verderop aan het ook weer mooie strand van Ngursamadan bij het dorp Ohoililir.
In de straat één van de weinige bemos aangehouden. "Even deze mensen afzetten, omdraaien en dan kom ik terug om jullie naar Ohoililir te brengen". Na een uur wachten nog geen bemo gezien. Mama Tita ging bellen en even later kwamen twee dorpelingen met de motor. Achterop met de grote zak op de rug en het kleine zakkie op het stuur voor RP 10.000 RP naar Coaster Cottages. We waren er al vroeg en behalve wat gasten niemand te zien. Gereserveerd? "Ja gisteren bij Mama Ketty". Één van de gasten: "ze zijn er niet, ook Mr.Bob is vertrokken". "Hier achter staat een receptiehok met een groot bord aan de muur en daar kan je zien of je naam er op staat? Wij naar dat hok en we hadden al het gevoel.....geen naam. "Het is hier een volle bak maar je weet het nooit want van enige organisatie is nauwelijks sprake". "Het is hier komen en gaan". We raken aan de praat met o.m. Een nederlandse journalist van het Parool en na een uurtje was Mama Ketty weer terug en die had een "oude" cottage voor ons gereseveerd van mensen die we net zagen vertrekken. Mooi, goed gedaan! Een hutje met een prachtig uitzicht over de zee met het witte strand onder ons. Een paar traptreden af en het warme water spoelt spontaan over je voeten. Een prachtige plek. Er staat beschreven dat er recht voor de deur een mooie snorkelplek is. We hebben het 's middag proberen te ontdekken in het troebele water maar verder als wat koraal en een lionfish kwamen we niet. Verderop schijnt een drop- off te zijn maar dat is voor ons te ver zwemmen zonder flippers. Verder hebben we deze dag niet veel gedaan, behalve dat eten, dat drinken, dat zwemmen en dat luieren. We blijven hier drie nachten.