Sekotong - Reisverslag uit Batuleong, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Sekotong - Reisverslag uit Batuleong, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Sekotong

Blijf op de hoogte en volg HENK

02 Mei 2014 | Indonesië, Batuleong

Vanmorgen om klokslag zes uur werden we gewekt door een keihard tempelgeluid. Dus dit keer geen moskee maar een heuse Hindoetempel die ons te vroeg, veel te vroeg uit onze slaap deed opschrikken. Na een uurtje lummelen en dus niet echt meer geslapen toch maar eruit en ontbijten. Beviel ons goed, de omelette met brood en een zoete bak thee. De boot naar Lombok had als vertrektijd 09.00 uur. Wij daar om kwart over acht naar toe en kaartjes gekocht voor de vier uur durende overtocht naar Lembar op Lombok. We kwamen aangelopen en werden gemaand snel door te lopen want de boot ging vertrekken. Het is raar maar waar maar alles is hier te laat behalve deze boot. Na de vier uren op de ferry meerden we aan op Lombok. Onze bestemming is een homestay met bungalowtjes aan het strand in Sekotong. Even om ons heenkijken en waar gaat de bemo naar Sekotong? Vandaag geen bemos (klein busje) want het is vrijdag en dat is de vrije dag op het moslimeiland Lombok. Later was er wel iemand met een minibusje bereid ons te brengen, tegen een hogere vergoeding dan een bemo, en dus hoppa naar Krisna in Sekotong, 35 km. verderop.
Een prima stek aan een wit zandstrand voor een paar nachten. Voor morgen hebben we twee sekuters geregeld en gaan we de kustlijn verkennen.