Een ritje op de motor - Reisverslag uit Batuleong, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Een ritje op de motor - Reisverslag uit Batuleong, Indonesië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Een ritje op de motor

Blijf op de hoogte en volg HENK

03 Mei 2014 | Indonesië, Batuleong

Het "backpackgevoel" is weer helemaal terug. We hebben, onder het geruis van de kalme zee, heerlijk geslapen. De nachten zijn hier koeler als thuis maar dat komt het slapen alleen maar ten goede. We zitten op een heerlijke plek met uitzicht op "Gili Nangu". Een klein eilandje versierd met witte strandjes. Vanmorgen om half tien zijn we op de sekuter gestapt om naar de zuidwestpunt van Lombok te rijden. Het eerste wat we moesten doen was tanken want het rode reservestreepje was al in zicht. Gestopt bij een warung want bijna alle warungs verkopen benzine in flessen. De normale prijs is RP 6.500 maar hier bij de warung is het RP 8.000. Op Bali betalen we aan de warung RP 7.000
Wij vroegen waarom RP 8.000? De aardige mevrouw antwoordde dat ze de benzine met jerrycans te voet bij de pomp moest halen. Maar geen probeem hoor: doe er maar twee liter in dan kunnen we weer voouit. Gestart en weggereden. Na nog geen 100 meter uit het zicht om de bocht was daar de benzinepomp al. De oprit was voorzien van een dikke verroeste ketting en de rest van de pomp van Pertamina was ook behoorlijk "tempo doeloe". Waarschijnlijk wordt de benzine met een tankauto daar gebracht en kan dan iedereen z'n cans vullen voor eigen gebruik en verkoop. Op de kaart was de weg aangeven als een goede weg maar na een kilometer of tien ging het asfalt gewoon over in grove stenen met kuilen en bulten. Toch zijn we naar de surfspot Desert Point gehobbeld. Een prachtige plek. Terug naar het dorp Pelangan Barat. Na een bord Nasi Campur hebben we daar de afslag naar rechts genomen maar ook van deze weg stopte het asfalt na een kilometer of tien. Dan maar terug naar onze bungalow. De billen ging toch al pijnsignalen afgeven dus was het mooi geweest.
Na een duik in zee was het tijd voor een bakkie thee met een koekkie. Morgen gaan we met het bootje van de resortbaas naar Gili Nanggu om te snorkelen en te relaxen op het strand.

• 04 Mei 2014 - 07:47

Theo Van Der Veek:

Hallo Jac. en Henk

Reizen onder deze omstandigheden is heel wat anders als over de gebaande paden in Nederland.Hoop dat jullie weer genieten van de mooie omgeving (zoals wij kunnen zien op de foto's) en lekker relax jullie reis kunnen vervolgen.
    Hier hebben wij de corso weer gehad onder goede weersomstandigheden was het weer gezellig druk,wel een late corso dit i.v.m. Koningsdag vorige week. Wij zijn inmiddels weer terug uit Spanje en hebben het ontzettend naar ons zin gehad ook heerlijk ontspannen. Voor de komende dagen veel reisplezier.

Groetjes
    Annette en Theo