Mersing - Kuantan - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu Mersing - Kuantan - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van HENK JACQUELINE - WaarBenJij.nu

Mersing - Kuantan

Door: Henk en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg HENK

03 Maart 2010 | Maleisië, Kuantan

Het is maandag 1 maart en we zijn alweer 3 weken onderweg. We zijn vanmorgen vroeg opgestaan voor de boot terug van Tioman Island naar Mersing.
Gisteren hebben we wederom veel gesnorkeld. Prachtig!
Dus vanmorgen de rugzak weer op……aiaiaiaiai…..pijnlijk want de ruggetjes zijn gisteren behoorlijk door de koperen ploert bewerkt..
Dus de zak weer snel van de schoudertjes af en wachten op de jetty (boot).
Palau Tioman was een hele mooie relaxte ervaring. Veel vis, koraal, blauw water en een mooi strand.
Terug in Mersing wilde een taximan ons afzetten maar daar trapten wij niet in en dus zijn we in een kwartiertje te voet naar het busstation gelopen. Onderweg gilden onze ruggetjes: “de komende dagen zijn wij niet echt vrienden van de jullie rugzakken” ….aiaiaiaiai…eheheheheh……toch een ietwat branderig gevoel met die 16 kilo op het nekkie.
Op het busstation tickets gescoord voor de bus naar Kuantan. (16,20 RM pp = 3,25 euro)
Luisterend naar Hollandse Melodies, Amy Mc.Donald en Neil Diamond zoefden we in 3 uurtjes naar ons volgend reisdoel. Wat een bus zeg…..dikke stoelen met veel ruimte. Als de chef afd. “Beenruimte” van Transavia dit zou zien dan zou hij ter plekke een dik schuldgevoel.krijgen.
Maleisië is mooi maar tot nu toe wel minder dan Bali met zijn prachtige rijstvelden. Het is duidelijk meer ontwikkeld dan Indonesie. Het fotograferen van mooie mensenhoofden is hier lastig of je moet de HD grappig vinden want daar lopen er genoeg van rond in allerlei kleuren, designs en modelletjes. En dan zijn er wel mooie kiekjes te maken.
De mensen zijn wel enorm aardig en behulpzaam. En je ze iets vraagt dan willen ze je altijd helpen. En ze lachen altijd op een heel vriendelijke manier.
In Kuantan, een behoorlijke grote stad met als hoogtepunt de Masjid Negeri Moskee. Een prachtig lichtblauw bouwwerk. We hebben het gevoel dat hier erg weinig toeristen zijn en dat vinden wij niet erg. Maar deze islamitisch plaats is niet echt schoon te noemen. Links en rechts schieten de knaagdieren met lange staarten onder het vuilnis weg. Dus wij mijden de smalle steegjes.
We verblijven hier in een redelijk goed hotel (100 MR p/n = 20 euro) met uitzicht op de rivier. Vandaag gaan we weer verder met de bus in noordelijke richting.

• 03 Maart 2010 - 07:15

Rob & Ciel:

Hallo toeristen

Nou de helft van de vakantie zit er alweer op wat gaat het toch snel.
    Kerel verzorg je rug een beetje is daar niemand te vinden voor het dragen van jullie rugzak.

• 03 Maart 2010 - 07:31

Fien En Aart:

Op jullie zere rug na, klinkt het allemaal jaloersmakend.
    Nog veel plezier.
    Fien en Aart

• 04 Maart 2010 - 02:08

A En A:

Maar Henk toch / smeren jongen / net als in Spanje maar dan nog meer. Blijf maar aan het mooie snorkelen denken dan voel je de pijn niet meer. Wel de zak van Jacqueline er bij dragen hoor. Je bent zo sterk als een beer en......galant.....toch??